Sunday, July 31, 2011

Akhirnya Sampai Jugak..

Assalamualaikum...

Akhirnya sampai jugak? apa yang sampai? RAMADHAN la! yeaayyy!! petang Ahad (hari ini) akan diumumkan tarikh mula berpuasa setelah melihat anak bulan.. ermm.. cuba korang hayati lagu Harapan Ramadhan nyanyian kumpulan Raihan tu.. lirik dia kat bawah.. 


Ku mengharapkan Ramadhan 
Kali ini penuh makna 
Agar dapat kulalui 
Dengan sempurna 

Selangkah demi selangkah 
Setahun sudah pun berlalu 
Masa yang pantas berlalu 
Hingga tak terasa ku berada 
Di bulan Ramadhan semula 
Puasa satu amalan 
Sebagaimana yang diperintahNya 
Moga dapat ku lenturkan 
Nafsu yang selalu membelenggu diri 
Tiada henti-henti 

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja 
Tuhan pimpinlah daku yang lemah 
Mengharungi segalanya dengan sabar 
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan 
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan 

Selangkah demi selangkah... 
Dengan rahmatMu oh Tuhanku... 
Ku tempuh jua

kenapa aku tiba-tiba je suruh korang hayati lagu tu.. hihi.. sebenarnye.. makna lagu tu mendalam sangat.. then aku cuma tak suka bila kat Facebook.. ramai kawan-kawan FB aku buat status guna lirik lagu ni.. so.. aku rasa macam dorang buat status tu saje-saje sebab nak ramai orang like status dia tu.. tu aku geram tu.. tapi tak pelah.. terpulang kat dia lah kan? dah FB dia.. okay.. di kesempatan ini aku nak mengucapkan:

Selamat Berpuasa..

hehehe.. terutamanya kepada semua kawan-kawan aku.. semua followers aku and semua yang visit blog aku! Selamat Berpuasa! kepada kawan-kawan lelaki sekalian, jangan tinggal puasa! lagi satu.. jangan lupa pergi solat terawih... itu yang paling aku suka.. hehehe.. bye!

 

Janganlah kamu berduka semasa di bulan Ramadhan, gembiralah kamu, kerana, orang yang gembira akan kedatangan bulan Ramadhan, sesungguhnya akan dijauhkan orang itu daripada api neraka jahanam..

From: -Muhd Fadlin's heart and soul

No comments: